4 Temmuz 2010 Pazar

KEMAL SUNAL
10. ÖLÜM
YILDÖNÜMÜNDE
ANILDI

Türk sinemasının büyük komedyeni, usta oyuncusu Kemal Sunal'ı 3 Temmuz 2000 tarihinde henüz 66 yaşında yitirmiştik. Kemal Sunal ölümünün 10. yılında Zincirlikuyu Mezarlığı'ndaki mezarı başında anıldı.

Televizyonda filmleri yüzlerce kez tekrar tekrar oynayan, bu filmlerde çizdiği tiplemelerle her defasında güldürmeyi başaran Kemal Sunal'ın Anma töreninde, babası gibi oyuncu olan Ali Sunal ise Kemal Sunal hakkında şunları söyledi; "10 sene oldu ama sanki dün olmuş gibi. Bir şey geçmiyor, değişmiyor. Ancak onu görebilirsek, ona dokunabilirsek bir şeyler değişebilir. Biz o hayattaymış, yanımızdaymış gibi yaşamaya devam ediyoruz. Ona karşı sorumluluklarımızı biliyoruz. Onun sevenlerini hayal kırıklığına uğratmamaya çalışıyoruz. Ben kendimden önce bunlar için yaşıyorum. Çünkü çok güzel bir adam. Çok örnek bi adam. Çok doğru şeyler yapmış. Onun yolundan gidersiniz siz de doğru insan olursunuz diye düşünüyorum."

SANAT DÜNYASINDAN KİMSE YOKTU


Törene Kemal Sunal'ın oyuncu arkadaşlarından kimsenin katılmamasına yönelik soruya Ali Sunal farklı bir yanıt verdi: "Ben sanat dünyasının vefasızlığı diye algılamıyorum. İlk sene de böyleydi. Bu sene de böyle. Yaz ayıdır. Arada bir zamandır. Herkes evinden, yerinden dualar yolluyor. Arıyorlar soruyorlar hatrımızı. Biz de onları arıyoruz. Ona biri dua okuyunca, okuduğu yerden de ulaşır diye düşünüyorum.İlla buraya gelmek gerekmiyor..."

MİZAHHABER olarak, Türk sinemasına komedyen olarak büyük katkıda bulunan çizdiği "Şaban" tiplemesinin değeri, bugün geldiğimiz "Recep İvedik" tiplemesinin sefaleti karşısında, daha da iyi anlaşılan sevgili Kemal Sunal'ı sevgiyle anıyoruz...