9 Nisan 2008 Çarşamba

CİHAN
DEMİRCİ'DEN
BİR BASIN
AÇIKLAMASI
"Geyik Muhabbeti"ni dilimize, argomuza kazandırmış, mizaha yazar-çizer olarak 30 yılını vermiş, "Geyik Muhabbeti"nin yaratıcısı olarak VODAFONE adlı şirketi protesto ediyorum:


"GEYİK MUHABBETİNİ
HEP BENDEN
BAŞKALARI MI

YAPACAK?"

İnanın bu tür satırları yazmaktan yorulmuş, sıkılmış, bıkmış biriyim... Hatta yazmamak için günlerdir kendimi tutuyorum... 80'li yıllarda ortaya atmıştım "Geyik Muhabbetleri"ni... Benim yarattığım bir mizah tarzının adıydı. Karşılıklı olarak "boş" konuşmaya verdiğim, bir tanımlamaydı. Sonra 15 Ekim 1988'den başlayarak bunu bir mizah köşesi haline getirdim. (İlk kez Mazete adlı bir mizah ekinde 15 Ekim 1988'de düzenli yayınlanmaya başladı.) Mizah eklerinde, mizah dergilerinde köşe olarak süren "GEYİK MUHABBETLERİ" 1990 yılında kitap oldu ve Türk edebiyatının duayen kalemlerinden Tarık Dursun K.'nın editörlüğünde Güneş Yayınları tarafından basıldı. Bir ay içinde 3 baskıya ulaşan kitap, uzun zaman döneminin en çok satan mizah kitabı oldu. Kitap o kadar tuttu ki daha sonra bu kitabı dizi haline getirip aynı diziden ikincisini ve üçüncüsünü yayınladım. Epeydir baskısı olmayan kitabımın 2008'de 25. basımını yapacaktım. 2007 yılında elden geçirilmiş yenilenmiş halini İkarus Yayınlarına teslim etmiştim.
Bugüne kadar yüze yakın sözcük, deyim, terim, tanımlama kazandırdım dilimize ve argomuza ama "Geyik Muhabbeti" kadar hoyratça kullanılanı hiç olmadı. Bu sözcüklere benden başka herkes sahip çıktı nerdeyse. Kimileri radyolarda kendine mal etti esprilerimi. Kimileri dergilerde, gazetelerde, medya ortamında... İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte internet müthiş bir "Geyik Muhabbeti" çöplüğüne dönüştü. Önüne gelen "Geyik" adını yapıştırdığı bir site açıverdi... Bu ülkede "yaratıcı" insana yer yok, saygı yok biliyorum. Sadece "kazık" atmak var yaratıcı insana... Sayısız insanın başına gelmiştir bu durum ama çoğu hakkını alamayacağını bildiği için gıkını bile çıkarmadan tamamlamıştır ömrünü... Dediğim gibi "Geyik Muhabbetleri"nin başkaları tarafından orta malı gibi kullanması daha önce de sayısız kez yaşandı. Her defasında bunu yaratan benim demekten yoruldum, sıkıldım, bıktım... Ama bu denli büyük bir kampanyada ilk kez kullanılıyor... VODAFONE adlı cep telefonu şirketi günlerdir bangır bangır "Geyik Muhabbeti" reklamı yapıyor televizyonlarda. Ama akılllarına bu sözcüklerin de bir YARATICISI VAR MIDIR sorusu bile gelmiyor belli ki?... Çünkü biliyorlar ki, burası sanatçıya-yaratıcıya saygı gösteren, telif haklarının işlediği, yaratıcının dikkate alındığı bir ülke değildir.Gücü gücü yetene ülkesi burası. Bu ülkede kanun, yasa, hak filan işlemez. Herkes kendine göre yorumlar her türlü yasayı, kanunu... Uluslararası şirketler haybeye mi tercih ediyor bu ülkeyi?..
30 yılını hem yazar hem de çizer olarak mizaha vermiş, bugüne dek sayısız gazete, dergi ve mizah ekinde çalışmış, yayınladığı 32 kitap 300 bini aşan bir satışa ulaşmış ve sadece ilk GEYİK MUHABBETLERİ kitabı 50 bini bulan bir satış yapmış biri olarak VODAFONE adlı şirkete İSYAN EDİYOR, bu şirketi protesto ediyorum ve bulunduğum dam üstünden Vodafone'nun reklamında sordukları gibi soruyorum: "BU ÜLKEDE GEYİĞİ HEP YARATICISINDAN BAŞKALARI MI YAPACAK?.."

Cihan Demirci