16 Eylül 2021 Perşembe

RESSAM VE HEYKELTRAŞ SADIK ÖZTÜRK'Ü YİTİRDİK!..


Ressam, çizer, heykeltraş ama hepsinden önce iyi yürekli, güzel yürekli bir insandı sevgili Sadık Öztürk... 15 Eylül 2021'de yitirdik onu... İzmir'de yaşıyordu... Son yılları epeyce sağlık sorunlarıyla geçmişti... 

Ardından arkadaşı çizer-avukat Cem Koç, Karikatürcüler Derneği sitesinde şu satırları yazdı:  "

"Bizler bir arkadaşımızı, bir dostumuzu yitirdik, Türkiye bir sanatçısını, yurtseverini kaybetti. Karikatürcü, ressam, heykeltıraş Sadık Öztürk Pandemi öncesinden beri mücadele ettiği hastalığa yenik düştü. İsyan-ı Aşk kitabında Banaz köyünde yaptıkları Pir Sultan anıtının öyküsünü anlatmıştı, Temmuz Yangını kitabında şiirlerle, desenlerle Sivas’ta yitirilen canlara yanmıştı. Sivas yangınını islediği resim sergisini Ateşin Destanı adıyla kitaplaştırmıştı.Son çalışması 2018 de tamamladığı Şah Kalender, Pir Sultan Abdal, Kul Himmet, Koyun Abdal ve Banazlıları canlandırdığı Kalender Çelebi anıtı olmuştu. Karikatür sergilerimizin, karikatür çalışmalarımızın değişmez elemanıydı. Zamanı yetiremeyen, sürekli üreten bir sanatçıydı. Değerli arkadaşımızı unutmayacağız."

Cem Koç

MİZAHHABER hazırlayıcısı Cihan Demirci de arkadaşı Sadık Öztürk'ün sayfasındaki ölüm haberinin altında şu satırları yazdı: 

"Ah be Sadık, gerçek bir dosttun, zor günlerimde arayıp hatır soran o ender insanlardan, sen arardın, ben arardım, uzun uzun dertleşirdik hep, dost sandığımız, arkadaş sandığımız insanlardan yediğimiz kazıkları konuşurduk, ama sen de, ben de zor yılların, sağlıksız ve tatsız yılların içinde görüşemez olmuştuk, savrulduk sonuçta, bu kirli düzen adım adım yedi bizi, sen çok ciddi sağlık sorunları yaşadın, direndin, direndin, direndin, güzel insanların, dünyaya iyilik güzellik sunan insanların gidişi bitmez, bu boktan dünya kötülerin mülkü olmuş zira, önümüzdeki kapkara ken bu ülkede iyiymiş gibi rol yapacaklardan değiliz, ben de son demlerinde, son direnmelerinde gibiyim zaten bu ömrün, ruhun şad olsun dostum, çok üzgünüm çok..." 



SADIK ÖZTÜRK'ÜN İKİ ÇALIŞMASI...