22 Eylül 2014 Pazartesi

HEYBELİADA'DA BİR KÜTÜPHANE ŞENLİĞİ VE 150 YAŞINDA UNUTULAN MİZAH USTASI HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR...

27 Eylül Cumartesi günü Heybeliada'da Kütüphane Şenliği düzenlemişler, pek güzel, programa baktım onlarca atölye ve bir tane de söyleşi var... Acaba dedim, acaba anımsamış olabilirler mi?.. Aradım, taradım acaba bu yıl 150 yaşında olmasına rağmen, şu garipten başka pek kimsenin anımsamadığı, Cumhuriyet dönemi mizah edebiyatımızın kurucusu, öncüsü ve üstelik Heybeliada'da yatan mizah yazarı HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR ustamız anılıyor mu acaba diye bulamadım. Geçenlerde yapılan Datça'daki Öykü Şenliğine de önermiştim ama dikkate alınmamıştı. Ne yazık ki "Mizah Yazarı" olmanın tecellisidir bu, aslında çok ciddi bir iş olmasına rağmen, mizah yazarı bu ülkede yeterince ciddiye alınmaz, gülünür geçilir... 

Büyük ustamız Aziz Nesin'in ciddi antoloji çalışması; "Cumhuriyet Dönemi Türk Mizahı" adlı kitabı Hüseyin Rahmi Gürpınar usta ile başlar... Kısacası, Cumhuriyet dönemi mizah edebiyatımızın başlangıcıdır o.

Mizah edebiyatımızın iki büyük ustasından; Aziz Nesin Heybeliada'da doğmuş, Hüseyin Rahmi Gürpınar ise Heybeliada'da yaşamış ve orda ölmüştür. Aziz Nesin usta 2015 yılında yani şunun şurasında 3 ay sonra 100 yaşında olacak. Hüseyin Rahmi ise 2014'te 150. yaşında, lakin Heybeliada'daki kütüphane şenliğinde "mizah"tan başka her türlü atölye görebilirsiniz!.. 

Ömrünün son 31 yılını geçirdiği Heybeliada'da da 2014 yılı 150. yaşı olmasına rağmen ne yazık ki öylece sahipsizce yatan, yaşadığı köşk adını taşıyan bir müze olmasına rağmen 150. yaşında görebildiğim kadar Heybeliada'da da bile anımsanmayan Hüseyin Rahmi Gürpınar "mizahçı"nın hazin kaderini bana bir kez daha göstermiş oldu... 


Cihan Demirci- MİZAHHABER