24 Kasım 2013 Pazar

TUNCAY ÖZİNEL'İ, BİR TİYATRO EMEKÇİSİNİ DAHA YİTİRDİK...

MİZAHHABER- 22 Kasım gecesi zatürre teşhisiyle Zeytinburnunda bir hastanede tedavi altına alınan Tuncay Özinel, 23 Kasım 2013 tarihinde, 71 yaşında hayatını kaybetti.
Yıllarını tiyatroya veren, kendi adını taşıyan tiyatrosu bulunan Tuncay Özinel tam anlamıyla bir tiyatro emekçisiydi. İstanbul'da 1942 yılında doğan Tuncay Özinel, lise eğitiminden sonra tiyatroya yöneldi. Çeşitli tiyatrolarda görev alan Özinel, daha sonra Tuncay Özinel Tiyatrosu'nu kurdu. "Tek Kişilik Aile" adlı kitabı da bulunan Özinel, birçok tiyatro oyununda ve sinema filminde rol aldı. Ava Giden Avlanır, Aman Karım Duymasın, Parayla Değil Sırayla gibi yapımların da aralarında bulunduğu bir çok sinema filminde rol alan Tuncay Özinel son olarak Cem Yılmaz'ın yapımını üstlendiği Yahşi Batı filmi için kamera karşısına geçmişti.
Tuncay Özinel için, 25 Kasım 2013 Pazartesi günü saat 13.00'de Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde tören düzenlenecek. Özinel'in cenazesi, aynı gün Şakirin Camisi'nde ikindi vakti kılınacak namazın ardından Karacaahmet Mezarlığı'nda toprağa verilecek.



Sevgili Tuncay Özinel de, sanatçılara özgü hassasiyete sahip bir insandı. Bakın 2004 yılında "Ekşi Sözlük"te hakkında çıkan yalan-yanlış bilgilere kızıp, oraya nasıl bir eleştiri yazısı yollamış, okuyalım:

"hakkımda yazılanları okudum. çok hoş..insanları yanıltmak için yazılmış. birincisi çiçek taksi dizisinde hiç oynamadım. hangi salak yazdı ise. ne üzücü ki tiyatro izlemeyen kişilerin tiyatro hakkında yazı yazmaları,tiyatromda sadece gençler ile oyunlar oynuyormuşum. tiyatromdan gelip geçen veya halen çalışan oyunculardan bazılarını yazayım,asuman arsan,altan karındaş,halit akçatepe,ayşen gruda,ercan yazgan,ferdi akarnur,parla şenol,çiğdem tunç,cengiz küçükayvaz,tuna arman,duygu ankara şu an aklıma gelenler..
görülecek ki türk tiyatrosunun büyük bir bölümü tiyatromda oynamış.
evet 9 yıldır tv programı yapmıyorum. bir çok diziyi kabul etmedim.bazı kanalları ise baştan geri çevirdim. dünya görüşüme aykırı hiç bir iş yapmam. şimdi sizin yazdığınıza göre demek ki bayhan büyük sanatçı..
incelmeden bir sanatçı için zavallı diye yazmak ne kadar doğru. izleyici sayım hiç de öyle küçümsenecek kadar değil,çok şükür. bu güne kadar beni ve saydığım kadroları yaşattı. tiyatrom bu sezon 24.yılını kutluyor. bunu yazanlar adam olsa 24 yıl yaşayan bir tiyatronun arkasında durur.
değil ki zavallı kelimesini kullanmaz.
böyle böyle bu ülkeyi bu hale getirdiğinizin farkında mısınız acaba? değilsiniz tabi. kütürsüzlerin elinde kültür..

çok güzel böyle devam edin başarılar diliyorum. 


tuncay özinel"

17.02.2004 10:06