21 Haziran 2011 Salı

CİHAN DEMİRCİ YAZIYOR:

TERS LALELER ÜLKESİNDE MİZAHÇI OLMANIN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI!

33 yıldır mizahla uğraşıyorum… Gazetelerde-dergilerde-eklerde hem yazdım, hem çizdim... Yazıp-çizmeye de devam ediyorum... 26 yılda toplam 39 mizah kitabı yayımladım… Muhalif yüreğini yitirmemiş, popülizme yenilmemiş bir mizahçı olarak pek çok 'Sosyolog' geçinen arkadaştan daha fazla bu ülke insanına dair sosyolojik saptamalarda bulundum. Saptamalarımın-öngörülerimin ezici çoğunluğunun doğruluğunu yaşayarak gördüm. İlk günden beri yazıp-çizdiklerimde altını çize-çize, bas bas bağıra bağıra şunu diyorum: “Bu ülkede mizahçılık kolay iştir diyenler halt etmiştir. Tam tersine; çakma olmayan hakiki mizahçılık bu ülkede çok zordur. Neden miii? Çünkü; mizah dediğiniz şey dünyaya tersten bakmaktır. Yani; amuda kalkarak dünyaya bakmak. Ama dünyaya ve ülkenize tersten bakabilmek için yaşadığınız yerin de 'tersine' dönmemiş olması gerekir ki yaptığınız işin bir anlamı olsun. Her şeyin 'tersine' işlediği bir ülkede yaşadığımız için sizin hayata tersten bakmanızın ülkemiz açısından herhangi bir anlamı yoktur. Çünkü hayatın gerçekleri mizahın düş gücünü çoktan sollamıştır bu ülkede!.. Daha 90'lı yıllardayken 'Hayat Mizahı Kaç Geçiyor' başlığı altında dizi şeklinde söyleşiler-etkinlikler düzenlemiş, bu tezi savunan onlarca yazı kaleme almıştım. Sonuçta doğru saptamalar yaptığım sürekli yüzüme vuruluyor. Bakın Yılmaz Özdil bugün Hürriyet'te yazdı; bu ülke artık taştan, bağırsağa, maruldan keresteye, uğurböceğinden sperme kadar her şeyi dışarıdan ithal ederken tuttu ne yaptı?.. 'Tersine Lale'yi yurt dışına kaçırmaya çalışanları yakaladı!.. Neden biliyor musunuz? Çünkü dediğim gibi , her şeyin tersine işlediği, adeta tersinden kalkmış bu akla ziyan ülke hem 'lale'yi hem de 'tersine' olan her şeyi çok sever. Yılmaz bey diyememiş ama ben diyeyim: 'ÇÜNKÜ BU ÜLKE TERSİNE LALELER ÜLKESİDİR KARDEŞİM!..' İşte tüm bunlardan ötürü mizahçının dünyaya ve ülkesine tersten bakması bu ülkede hiçbir halta yaramaz. Daha önce de sayısız kez dillendirip-yazdığım bir konuda hazır 'tersine lale'ler kurtarılmışken bir kez daha topa girmek istedim, hepsi budur!.. ”


CİHAN DEMİRCİ