29 Mayıs 2010 Cumartesi

BANDIRMA'DA
DOLU DOLU BİR
MİLLİ EĞİTİM
FESTİVALİ...

Milli Eğitim müdürlüklerinin öğrencileri kitapla, yazarla, çizerle buluşturdukları şenliklerin-festivallerin ülkemizde örneği çok azdır. Neredeyse yok gibidir. Yanlış anlaşılmasın kitap derken test kitaplarını, sınav kitaplarını kasdetmiyoruz. Onlar zaten her an varlar!!! Bandırma İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 25-28 Mayıs tarihleri arasında Bandırma'da sayısız kültürel etkinliğin gerçekleştiği bir festival düzenledi. MİZAHHABER'in hazırlayıcısı Cihan Demirci de, pek çok yazarla birlikte bu festivale katıldı ve 3 günde toplam 9 ayrı etkinlikte Bandırmalı öğrencilerle buluştu...

25 Mayıs Salı günü Bandırma'da başlayan festivalin adı "3. Milli Eğitim Festivali"ydi. Başlangıçta insana oldukça resmi gelen, insanı iten bir festival ismi aslında bu. Çünkü Milli Eğitim müdürlükleri çocukları genelde kültür kitaplarından, sanattan-kültürden uzak tutmaya çalışan, onları test ve sınav kitaplarına yapıştıran kurumlardır ne yazık ki ülkemizde. Ancak Bandırma'da 4 gün boyunca gerçekleşen bu festivalde tam tersi bir durum yaşandı.Öğrencilerden oluşan sayısız ekip meydandaki sahnede folklor oynadılar, tiyatro oyunları sergilediler, şarkılar söylediler, konserler verdiler. Pek çok kültürel-sanatsal etkinliğin içiçe sürdüğü bu festivale: Feyza Hepçilingirler, Fatih Erdoğan, Çiğdem Gündeş, Ahmet Günbaş, Cihan Demirci, Mustafa Yıldız, Aydın Şimşek, Bekir Yurdakul, Çiğdem Ö. Ataş, Fidan Ç. Kaplan, Seviye Merih, Tülin Ç. Bektaş, Eşref Karadağ, Esra Odman, Ozan-Anıl Tortop, Nursel Çetin, Oya Uslu, Hüsnan Şeker, Sevim Korkmaz Dinç gibi pek çok yazar-çizer katıldı ve okullarda ve çeşitli salonlarda gerçekleştirdikleri etkinliklerle-söyleşilerle ilköğretim ve lise öğrencileriyle buluştular. Karikatür, Şiir, Öykü, Masal, Resim'le ilgili atölye çalışmaları yapıldı. Tüm yazarların katıldığı imza günleri ise etkinliklerin önemli adresi Cumhuriyet Meydanında yapıldı. Mizah yazarı ve karikatürist Cihan Demirci de, bu etkinlikler kapsamında; Milli Eğitim Salonunda, 2 ayrı söyleşi gerçekleştirdi, salonu dolduran öğrencilere karikatürü kısaca tarihiyle anlatan özel bir sunum izletti. Ali Fahri İşeri İlköğretim Okulu ve Bandırma Anadolu Lisesinde gene 2 ayrı okul etkinliği, Bandırma Kültür Sanat ve Sergi Salonunda 3 ayrı okuldan gelen öğrencilerle Karikatür Atölyesi çalışması yapan Cihan Demirci, Cumhuriyet Meydanındaki standlarda da 3 gün boyunca kitaplarını imzaladı. Sonuçta; İzmir, İstanbul, Ankara ve Eskişehir gibi şehirlerden bu festival için Bandırma'ya gelen yazar-çizerler 4 gün süren ve pırıl pırıl öğrencilerle gerçekleşen etkinliklerden mutlu yüzlerle ayrıldılar...

Cihan Demirci, Bandırma Milli Eğitim Salonundaki söyleşilerinden birinde son kitabı "Sinirnaz'ın Sözlüğü"nü anlatıyor, kitaptan bölümler okuyor...

Bandırmadaki Milli Eğitim Festivaline katılan yazarlardan bir grup okul etkinliklerinden arta kalan zamanda Cumhuriyet Meydanındaki standlarda kitaplarını imzaladılar...


Cihan Demirci, Ali Fahri İşeri İlköğretim Okulunda 7. sınıf öğrencileriyle, sınıflarında gerçekleşen "Kitap Ne İşe Yarar" başlıklı söyleşisi sonrasında...


Bandırma Kültür Sanat ve Sergi Salonunda 3 ayrı okuldan gelen 15 öğrenci ile gerçekleşen karikatür atölyesi çalışması sırasında...

Karikatür Atölyesi çalışması sonrasında Cihan Demirci öğrencilerle...

Cihan Demirci, yanındaki Lise müdürü Çağlar Torunler ile, 27 Mayıs Perşembe günü gerçekleşen etkinlikte Bandırma Anadolu Lisesinde öğrencilerle...