6 Mart 2009 Cuma

AKDAĞ SAYDUT
ORHAN DOĞU
İLE KONUŞTU...

Akdağ Saydut arkadaşımız, 50 kuşağı karikatürcülerinden Orhan Doğu ile evinde keyifli bir sohbet gerçekleştirdi...

Orhan Doğu karikatüre başlangıcını şöyle anlatıyor: "Ben 1951/52 senelerinde Erzincan’da lisedeydim. Altan (Erbulak) askerliğini yapmak üzere Erzincan’a gelmişti.. Altan benden üç yaş büyük. Çok kısa zamanda Altan ile canciğer kuzu sarması olduk! 1952 ders yılı sonunda Erzincan’dan Çanakkale’ye tayinimiz çıktı. Kalktık Çanakkale’ye geldik. İşte bu Erzincan ile Çanakkale arasındaki dört aylık yaz tatilinde ben bütün karikatür dünyasını tanıdım. Altan benim elimden tuttu, Mıstık, Bedri, Ali Ulvi, Turhan Selçuk, Semih Balcıoğlu, Yalçın Çetin, Metin Gökçe, …Yusuf Ziya (Ortaç) ile tanıştırdı. Saysak saysak 15- 20 kişiydi işte. Bir sonraki yaz Tef dergisi çıkarıldı... (1954, Çağlayan Yayınevi)

Orhan Doğu'nun TEF dergisinden bir karikatürü...

Akdağ Saydut'un Orhan Doğu ile yaptığı karikatür dolu bu sohbetin tamamını okumak isterseniz, işte size link adresi: http://www.mizahvecizgi.com/orta_kolon_haberler.php?subaction=showfull&id=1236289191&archive=&start_from=&ucat=2&

--------------------------------------------------------------------------------------
DAMDAKİ MİZAHÇI Cihan Demirci'den; 2002 yılında yazılmış ama sanki bugünleri anlatan bir yazı: "BUYRUN HALK TİPİ SOYGUN DÖNEMİNE!"

Damdaki Mizahçı blogundaki bu yazıyı okumanız için link adresi: http://damdakimizahci.blogspot.com/2009/03/asagda-okuyacagnz-yaz-henuz-akpnin.html