"YARININ
KARİKATÜRCÜLERİ"
ÇALIŞMASI...
Karikatürcüler Derneği Trabzon Temsilciliği, 18-19 Aralık tarihlerinde Beşirli İMKB İlköğretim okulunda 7 ve 8 nci sınıf öğrencilerinden karikatür sanatına ilgili öğrencilerle karikatür sanatı üzerine söyleşi ve atölye çalışması yaptı.
Karikatürcüler Derneği Trabzon Temsilciliğinden karikatürist Adnan Taç ve Tamer Küçük’ün gerçekleştirdiği etkinlikte ilk gün karikatür sanatı, karikatür sanatının geçmişten günümüze tarihsel süreci, çizim aşamaları, sözlü ve sözsüz karikatürler arasında karşılaştırma, söz baloncuklarını doldurma, kompozisyonu tamamlama konuları saydam gösterisi eşliğinde karikatürist Adnan Taç tarafından anlatıldı. Konuların daha iyi kavranması için karikatürist Tamer Küçük de çanlı örneklemeler yaparak destek sağladı.
İkinci gün gerçekleştirilen programda öğrencilerle atölye çalışması yapıldı. Karikatürist Adnan Taç ve Tamer Küçük’ün birlikte gerçekleştirdiği atölye çalışmasında seçilen konu öğrencilerle birlikte adım adım çalışıldı. Farklı bakış açılarının yakalanması, kompozisyon, perspektif, mesaj bulma ve objeler üzerinde düzeltmelerle süren atölye çalışmasına okulun resim öğretmenleri Eser Yazıcı, Osman Uzun, Müdür yardımcısı Gamzegül Engin, Okul Müdürü Adnan Yazıcı da katılarak çalışmaları izlediler.
Yapılan etkinlikten memnun kalan okul müdürü Adnan Yazıcı, bu tür sanatsal etkinliklerin çocuklar için farkındalık yarattığını, öğretimle birlikte eğitimin de verilmiş olmasının çocukları cesaretlendirdiğini, kendilerini anlatma fırsatı yakaladıklarını ve özgüven kazandıklarını söyledi. Karikatürcüler Derneği Trabzon Temsilcisi Adnan Taç, geleceğin karikatür sanatçılarını arıyoruz. Ebeveynlerin sanata yönelen çocuklarına destek olmalarını ve sanat dernekleriyle ilişkilerini bir okul havası içerisinde sürdürmeleri gerektiğini belirterek yapılan atölye çalışmasında çizilen karikatürler arasından en iyi seçilen beş karikatüre karikatür albümü hediye edilmek suretiyle ödüllendirileceğini, bunu da okulda gerçekleştirilecek bir tören ile yapmak istediklerini söyledi.