30 Aralık 2008 Salı

HİKMET CERRAH
KARİKATÜR SERGİSİ
ESKİŞEHİR'DE...
Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi’nde Eskişehirli karikatürcü Hikmet CERRAH’ın eserleri sergileniyor. “Çizdiysem; ben çizdim” başlıklı sergi 7 Ocak 2009 Çarşamba günü Saat: 17.30 da bir kokteylle sanatseverlerin görüşüne sunulacak.
Hikmet Cerrah; 1960 yılında Bozüyük’de doğmuş. Bol ödüllü, çalışkan ve başarılı bir çizer. İki yaşında Eskişehir’e gelmiş, ilk, orta ve yüksek öğrenimini Eskişehir’de tamamlamış. Halen TÜLOMSAŞ’ta kalite kontrol teknik şefi olarak çalışmakta. Hikmet Cerrah’ın 30 yıllık bir karikatür geçmişi var. O, sanatçı kişiliği ile Eskişehir’de tanındığı gibi ülke genelinde hatta yurtdışında da tanınmaktadır. Hikmet Cerrah, Eskişehir’de Sakarya, İki Eylül, Midas gibi gazetelerde değişik zamanlarda “Çizginin Hikmeti “ adlı köşesinde karikatürler çizmiş. Çeşitli kitaplar resimlemiş, broşür, reklam malzemesi ve tanıtım kartlarında profesyonel işler yapmış.

Sanatsal çabaların ürüne dönüştüğü yıllarda bir yol bulup ilk kişisel sergisini İsviçre’nin Zürih kentinde açmış. Daha sonra kişisel sergilerine yurt içinde devam ederken, meslekdaşlarıyla birlikte karma sergilere de katılmış. Bu etkinliklerde dikkati çeken eserleri yurtiçi ve yurtdışındaki müze ve galerilerin koleksiyonlarına alınmış. Bu arada bir de “Tokat Kapısı” adlı karikatür kitabı yayınlanmış.
Hikmet Cerrah, Eskişehir’de yayınlanan On Dakika dergisinde “Son Dakika” ve Makine Mühendisleri Odası Bülteni’nde “Sözün Özü “ adını verdiği köşelerde karikatür çizmeye devam ediyor.

“Çizdiysem, ben çizdim” adlı bu sergi onun 6. kişisel sergisi. O, şu sıralarda yeni bir albüm çıkarmak için hazırlıklara devam ettiğini söylüyor. Hikmet Cerrah yurtiçi ve yurtdışı başarılara da imza atmış bir sanatçı; katıldığı ulusal ve uluslararası karikatür yarışmalarında, bu güne kadar toplam 58 ödül kazanmış. Hikmet Cerrah’ın “Çizdiysem, ben çizdim” adını verdiği sergide ödül almış bazı eserlerinin yanı sıra hiç yayınlanmamış karikatürleri de seyirci önüne çıkıyor. Sergi 6 Şubat 2009 tarihine kadar izlenebilecek.
Yer: Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi
Akcami Mh. Malhatun Sk. No:6 Odunpazarı ESKİŞEHİR