11 Ağustos 2015 Salı

EDEBİYATIN BÜYÜK USTASI TARIK DURSUN K.'YI DA YİTİRDİK!

SEVGİLİ EDİTÖRÜM TARIK AĞABEYİM DE BIRAKIP GİTMİŞ BİZİ!..

Ooof ooooff!.. Can sıkıntısı içinde kavrulduğumuz şu günlerde, 2015 yılı nerdeyse tüm güzel insanların ardı ardına gittiği kara bir yıla dönüştü... Benim can ağabeyim, ilk editörüm, başka yayınevlerinin o dönem burun kıvırdığı "Geyik Muhabbetleri" kitabıma ve bana inanıp 1990'da ikinci kitabımı basan, kitabın bir haftada 3 baskı yapacağına dair benimle iddiaya bile giren ve bu iddiayı kazanan, kitabımın genç okurdan müthiş bir ilgi görmesine neden olan, ardından sevgili İlkin Deniz arkadaşımla kurduğumuz Artı Yayınlarında kapısını çaldığımda, kolumdan tutup beni tek tek kitap dağıtıcılarıyla tanıştıran, bize matbaa bile bulan, yayıncılığın tüm inceliklerini öğreten, yazar-çizer olarak üzerimde ciddi emeği geçmiş, benim için benzersiz bir editörü, sevgili TARIK DURSUN K. ağabeyi de bugün 84 yaşında yitirmişiz... 

Tarık ağabeyle 30 yılı bulan, müthiş anılarla dolu bir dostluğum oldu, müthiş bir mizah duygusu vardı, dizi projesi mi yazmadık, dergi maketi mi yapmadık, an geldi o Foça'ya yerleşti ben Foça'ya daha çok gider oldum, ama uzun yıllardır Parkinson hastalığıyla müthiş bir mücadeleye girmişti, o mücadelede de hep başarılı oldu, çok güçlü bir kalemi, pek çok genç yazar-çizere editörlük, danışmanlık, ağabeylik yapmış, onların elinden tutmuş (ki bizim ülkede edebiyatçılar böyle şeyler yapmayı pek sevmezler, genellikle gençlerin önünde durmayı tercih ederler) büyük bir ustayı daha yitirdik bugün, oysa ben ay sonunda onu görmeyi, umut ediyordum, Ah Tarık ağabey, seni çok arayacağım, çok özleyeceğim, Uzun süre yaşam direncinle alt ettiğin Parkinson'un sonunda kazanmasından ötürü çok ama çok üzgünüm... Sen hep "Sarsma" derdin ama şu an epeyce SARSTIN BİZİ!..

Cihan Demirci- MİZAHHABER